[SOLVED] Error when restart the server

All Union Platform questions, comments, feature requests, and bug reports.

Error when restart the server  

Postby sathyapriya » Wed 23 Jan 2013 08:42

hi,

When restart the server the following error occurs every time.
ERROR - Error binding address for NIO Gateway [PrimaryGateway].
java.net.BindException: Address already in use
at sun.nio.ch.Net.bind(Native Method)
at sun.nio.ch.ServerSocketChannelImpl.bind(ServerSocketChannelImpl.java:137)
at sun.nio.ch.ServerSocketAdaptor.bind(ServerSocketAdaptor.java:77)
at org.apache.mina.transport.socket.nio.NioSocketAcceptor.open(NioSocketAcceptor.java:201)
at org.apache.mina.transport.socket.nio.NioSocketAcceptor.open(NioSocketAcceptor.java:51)
at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoAcceptor.registerHandles(AbstractPollingIoAcceptor.java:562)
at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoAcceptor.access$400(AbstractPollingIoAcceptor.java:68)
at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoAcceptor$Acceptor.run(AbstractPollingIoAcceptor.java:437)
at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:64)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(ThreadPoolExecutor.java:1110)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:603)

ERROR - Error binding address for NIO Gateway [AdminGateway].
java.net.BindException: Address already in use
at sun.nio.ch.Net.bind(Native Method)
at sun.nio.ch.ServerSocketChannelImpl.bind(ServerSocketChannelImpl.java:137)
at sun.nio.ch.ServerSocketAdaptor.bind(ServerSocketAdaptor.java:77)
at org.apache.mina.transport.socket.nio.NioSocketAcceptor.open(NioSocketAcceptor.java:201)
at org.apache.mina.transport.socket.nio.NioSocketAcceptor.open(NioSocketAcceptor.java:51)
at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoAcceptor.registerHandles(AbstractPollingIoAcceptor.java:562)
at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoAcceptor.access$400(AbstractPollingIoAcceptor.java:68)
at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoAcceptor$Acceptor.run(AbstractPollingIoAcceptor.java:437)
at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:64)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(ThreadPoolExecutor.java:1110)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:603)
at java.lang.Thread.run(Thread.java:679)

Both of the above errors are occur at same time

how to solve this issue?

thanks,
Sathya
sathyapriya
 
Posts: 13
Joined: Tue 11 Dec 2012 08:59

Re: Error when restart the server

Postby derek » Fri 01 Feb 2013 03:40

Hi Sathya,

See: http://factory.user1.net/issues/show/562

Unfortunately we're still not sure of the exact cause. It differs by frequency and severity across different operating systems and even across restarts on the same machine.

If it occurs you will have to wait a minute or two between restarts of your server.

Derek
derek
 
Posts: 68
Joined: Mon 17 Oct 2011 19:12

Re: Error when restart the server

Postby sathyapriya » Tue 05 Feb 2013 00:15

ok thanks Derek
sathyapriya
 
Posts: 13
Joined: Tue 11 Dec 2012 08:59


Return to Union Platform

Online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest